FlyFishing.BG - Онлайн магазин за мухарски риболов

stop view Info
/
      preview
      Album
      Photo
      Date
      Dimensions
      Filename
      File size
      Camera
      Focal length
      Exposure
      F Number
      ISO
      Make
      Flash
      Views
      Comments
      ozio_gallery_fuerte

      Това е един страшно популярен модел стример на големия риболовец с муха и шнур Боб Клоузър. Създаден като модел за солени води, той работи добре за всякакви хищници, което е съвсем нормално. На мен ми е носил много щастливи моменти по реките, като обичам да го използвам в места със закачки по дъното, защото при това връзване на металните "дъмбел" очички той абсолютно винаги плува с острието нагоре и така вероятността от закачане или изтъпяване на куката е много по-малка. Утежнението с очичките в предната част допринася и за атрактивна "джигова" игра на стримера при придръпване. Представи се добре и при първото ми стъпване на морски риболов и затова реших, че е крайно време да присъства в списъка със step-by-step мухите в сайта.


      Материали: 

      • Куки за морска вода (задължително)
      • Много здрав монтажен конец - аз съм използвал Дайнема (Dyneema)
      • Дъмбел метални или волфрамови очички - теглото им зависи от няколко фактора - както от вашето желание къде да се движи стримера и колко интензивно, така и от оборудването, с което ще го ползвате
      • Бъктейл - бял и жълто-зелен (шартрьоз), може да използвате още зелен или син
      • Власинки Флаш
      • Холограмни 3D очички
      • Лепило

       


      1. Готов вид на стримера
      2. Материали за изработването
      3. Поставяме здраво куката в мухарското менгеме (моето е точно модела "Rencetti Clouser" ;) )
      4. Прихващаме монтажния конец за рамото на куката
      5. Прикрепяме дъмбел очичките отгоре на рамото на куката и с обикаляне на 8-ца около тях много стегнато и здраво ги връзваме
      6. Капвате лепило на образуваната с конец връзка на очичките. Задължително е да се получи изключително стегнато и здраво.
      7. Отрязвате снопче бял бъктейл. Не трябва да го подравнявате в никакъв случай. Ако има някакви стърчащи настрани власинки ги махате. Оформяте го с пръстите на лявата ръка с леки въртеливи движения в двете посоки на усукване. Дължината на снопчето трябва да е 2 до 3 пъти колкото рамото на куката. За дебелината на снопчето важи следното правило - "Хващате едно снопче и срязвате половината от него. От срязаното ще направите две мухи". Аз, а и по принцип тук в БГ много претрупваме мухите с материал и това не веднъж ми е напомняно от Тошо Атанасов и съответно цитирано горното правило. Снопчето трябва да придава обем, но в никакъв случай да не е плътно - старайте се да използвате минимум материал.
      8. Стискайки го здраво с пръстите на лявата ръка, поставяте снопчето под ъгъл 45 градуса спрямо рамото на куката, пред рамото и правите две хлабави навивки с монтажния конец.
      9. Започвайки да стягате със следващите намотки бъктейла сам се изправя и застава успоредно на рамото на куката и от горната му страна.
      10. След като сте стегнали бъктейла в предната част на куката, прехвърляте конеца зад очите и правите спираловидни стегнати намотки в посока сгъвката на куката, като последните две оставяте да са леко хлабави, за да не пръснете снопа бъктейл при стягане - той трябва да остане насочен назад. От крайната точка продължавате с намотки вече в посока главата на мухата. Първите две леко хлабави, следващите вече стегнати здраво. 
      11. Ако сте с ротъри менгеме завъртате остта, така че да обърнете мухата, в другия случай откачате мухата и я стягате отново в менгемето наобратно.
      12. Отрязвате снопче флаш - 5-8 власинки
      13. Прихващате го по средата с монтажния конец и с няколко намотки стагяте флаша за рамото наполовина разделен от двете страни на острието.
      14. Отрязвате излишния флаш, така че дължината му да остане малко по-дълга от бъктейла.
      15. Отрязвате снопче жълто-зелен бъктейл, голямо колкото бялото снопче.
      16. Отново го поставяте под 45-градусов ъгъл спрямо рамото на куката. При последващите стегнати намотки бъктейла се изправя в правилната посока.
      17. С монтажния конец оформяте главата на стримера и правите завършващ възел.
      18. С лепило залепяте холограмните очички за металните дъмбелчета. Ако не са плоски и не стават за холограмни очички, с различни по цветове лакове може да ги боядисате и да оформите очички.
      19. Стримерът е готов за последната стъпка - епоксидната смола.
      20. Ако сте си подготвили 2-3 стримера може да използвате 5-минутна епоксидна смола, ако сте направили повече може или на няколко пъти или да използвате примерно 2-часова смола и машинка за въртене с диск, на който да забодете мухите. Втория вариант е за препоръчване.
      21. Изсипвате по равни части смола и втвърдител, ако е 5-минутна не слагайте по много, защото няма да имате време да обработите стримерите преди да засъхне. Разбърквате я добре.
      22. Покривате главата на стримера с епоксидна смола, включително и предната част на дъмбел-очичките.
      23. Изчаквате да засъхне добре смолата и стримерът е готов.
      24. Готовият Клоузър Миноу (Clouser Minnow)

      Цитати от приятели

      " Калин Пенков - София..аз много завиждам на приятелите ми които могат да връзват на маса в компания.. аз не мога - като почнат да ми дрънчат с разни шишета и се разсейвам .... и да знаеш, недостатъците на мухите можеш да ги разбереш само на реката - едва като видиш как стоят и как реагират рибите.. иначе винаги може по-добре - за мене това е причината да продължавам да връзвам, даже всяка зима си преглеждам кутиите и изхвърлям всички мухи в които виждам някъв недостатък, и мухи които съм смятал за прилични в началото на сезона вече не ме задоволяват /обикновено поне 100-тина отиват за рециклиране/..
          "
      Калин Пенков (jeeves) - София

      Моите клубове

      Мухарски Клуб "Стримерите"

      Спининг Клуб "Стари Видри"

      Федерация на Мухарите в България

      Европейска Флай-Фишинг Асоциация

       

      Конзола за дебъг на Joomla!

      Сесия

      Информация за профила

      Използвана памет

      Заявки към базата данни