FlyFishing.BG - Онлайн магазин за мухарски риболов

stop view Info
/
      preview
      Album
      Photo
      Date
      Dimensions
      Filename
      File size
      Camera
      Focal length
      Exposure
      F Number
      ISO
      Make
      Flash
      Views
      Comments
      ozio_gallery_fuerte

      Оригиналът на този стример видях на един страхотен сайт за щукарски мухи - http://www.balticpikeflies.com/ . Името му е красноречиво - "The Rattle 'n Hum". Аз си го нарекох просто "Дрънкалката", идеята с металните топчета, които винаги обръщат куката нагоре страшно ми допадна и си вързах един за проба преди да тръгна за Сърбия. Той обаче се оказа отличник и ми взе две добри риби през втория ден. На езерото Йоца почти по цялото дъно имаше отвесни водорасли - като някакви стебла и почти всички примамки се закачаха в тях и си разваляха играта, докато този стример се водеше перфектно между тях. Освен във водораслите го подавах и в страхотни нападали драки - в тях ме взе и най-голямата щука за групата за тези два дни. Моделът на сайта на Simon Graham го попромених оттук оттам, поради липса на козина от енот, а и поради някои мои виждания, но основата е абсолютно същата. Освен основната им задача - да обръщат стримера винаги с куката нагоре, металните топчета носят на стримера още две допълнителни предимства - при стрипване се удрят едно в друго и тракат и естествено - блестят, което са си отвсякъде още два атрактора на мухата. Връщайки се естествено си направих още няколко такива стримера в различни разцветки и мисля, че тепърва ще има още много хванати риби с тях.


      Материали за изработка:

      • Антронова прежда
      • Бъктейл
      • Козина от полярна лисица
      • Кука - Partridge Ad Swier Pike Hook 4/0 - може да използвате всяка една щукарска кука, по ваши предпочитания, стига да има достатъчно дълго рамо да изратботите стримера. Аз просто си харесвам куките на холандеца, а и са достъпни в България.
      • Три - четири метални топчета - аз имам останали доста материали за блесни, които ползвах за моите стримери. Важно е опитно да установите теглото да е такова, че топчетата да са достатъчно тежки, за да обръщат стримера с куката нагоре, но и от друга страна целия стример да е достатъчно лек, за да можа да го подавате с вашия мухарски прът (това по принцип важи за всички щукарски стримери - винаги да се връзват за конкретния прът)
      • Монофилно влакно - примерно 0.60 мм, на което ще бъдат закрепени металните топчета
      • Конец - кевларен конец - има много имена при различните марки, но важното е, че е невероятно здрав, а за тези стримери е необходимост. За главата ползвам и още един конец - просто за цвят накрая.
      • Флаш - няколко по-дебели цветни лентички
      • Очички - колкото се може по-големи и холограмни
      • Лепила - три вида - едно бързосъхнещо (моментно) при самата изработка, един гел за залепване на очичките и UV лепило на Loon за завършване на главата на стримера - ако не разполагате с такова (освен лепилото трябва и фенерче) може да използвате естествено епоксидна смола

       


      1. Готов вид на стримера
      2. Материали за изработка
      3. Поставяте куката в мухарското менгеме - стягате здраво
      4. С помощта на клещи притискате силно единия край на монофилното влакно
      5. Така подготвено (смачкано) няма да може да се изплъзне при риболов
      6. Фиксирате монтажния конец на края на рамото на куката
      7. Монтирате подготвеното парче монофилно влакно
      8. Много добре стягате с монтажния конец (това важи за всяка една стъпка)
      9. Намазвате с лепило мястото (това също важи за почти всяка стъпка) - както казва Зиги - "При стримерите за щука си трябва яко лепило - възлите ги остави за англичаните"
      10. Изчаквате да изсъхне лепилото
      11. Докато изчаквате лепилото си подготвяте едно снопче антронова прежда
      12. Разресвате го с малък гребен, като стискате здраво с лявата ръка края на снопчето
      13. Ето така вече снопчето е добре разресано
      14. Монтирате снопчето от едната страна на куката в задната й част
      15. Отрязвате още едно снопче със същата дебелина като първото и го разресвате и него
      16. Монтирате го от другата страна на куката и намазвате с моментно лепило
      17. Докато чакате лепилото си отрязвате още две снопчета от антрона
      18. Разресвате ги добре
      19. Разделяте дължината им мислено 60 / 40
      20. Където е мислената точка на разделяне - там фиксирате снопчето с монтажния конец за рамото на куката с дългата част назад, обръщате късата и я фиксирате и нея
      21. Ето как изглеждат като дължини различните снопчета
      22. Поставяте другото от другата страна и отново лепило
      23. Може в зависимост от дължината на рамото да поставите още две снопчета от всяка страна. След закрепването им на куката с натиск на нокета "разтилате" леко всяко снопче
      24. По този начин, играейки с дължините на снопчетата оформяте тялото на стримера
      25. Монтирате флаша от всяка страна на тялото, като дължината му е равна на дължината на опашката
      26. Обръщате лентичката, срязвате я малко по-късо от опашката и я фиксирате
      27. Отрязвате снопче от бъктейла - от тази част на опашката, където козината е по-твърда
      28. Прихващате я за рамото на куката от едната страна на стримера и с нокет я разтилате
      29. Поставяте още едно снопче бъктейл и от другата страна и намазвате с моментно лепило
      30. Ето как изглежда стримера след поставянето и на бъктейла
      31. Започвате да оформяте главата на стримера със снопчета козина от полярна лисица
      32. Снопче лисица върху куката, прихващате, разтилате с нокет и стягате
      33. Добавяте още едно смопче по същия начин
      34. Така със снопчета обикаляте рамото на куката и оформяте главата на стримера, докато стигнете на няколко милиметра преди ухото на куката
      35. Нанизвате металните топчета на монофилното влакно
      36. Отрязвате влакното с нужната дължина, смачвате края му отново с клещите и фиксирате здраво с монтажния конец
      37. Намазвате с лепило монтажния конец и след като залепне го отрязвате (ако искате си направете и възел). Вземате конец с искания цвят и го прикрепяте на главата на мухата
      38. Обмотавате главата на мухата, като по този начин я "оцветявате" и намазвате с UV лепило
      39. Светвате намазаната глава с UV фенерчето за секунди да стегне лепилото (главата по принцип може да я направите с епоксидна смола)
      40. Следва постригването на стримера. Оформяте с ножиците предната част на главата, като режете на конус съвсем близо до основата на козината, а отстрани оформяте две плоски места, където ще залепите очите
      41. Аз капвам и една капка от UV лепилото и на монофилното влакно за да спра топчетата да влизат под козината
      42. Така изглежда подстриганата глава на стримера
      43. Капвате капка лепило-гел на оформеното място за око на стримера
      44. Залепяте холограмните очи от двете страни и притискате добре с пръсти да залепнат здраво
      45. Понеже при пипането и притискането с пръсти им се намалява блясъка аз добавям един много тънък слой лак върху очите
      46. Готов вид на щукарския стример
      47. Същите стримери в различни разцветки
      48. Получената дължина на стримера - в случая 18 см
      49. Главата на готовия щукарски стример
      50. Готов вид на щукарския стример

      Ето и едно любителско филмче за стримера - как се движи във водата и как се представи на езерото Йоца:


      Тук е мястото да благодаря макар и задочно на Simon Graham за модела на стримера, както и на Зиги за техниките, които съм научил от него за изработка на щукарски стримери и които съм използвал в голяма част и тук.

      Цитати от приятели

      " Стоян Филипов - ЛондонУважаеми Колеги, що гледате на моите нелепи улибъгъри така емпирично .... позволете малко повечко индивидуализъм ...
        "
      Стоян Филипов - Лондон

      Моите клубове

      Мухарски Клуб "Стримерите"

      Спининг Клуб "Стари Видри"

      Федерация на Мухарите в България

      Европейска Флай-Фишинг Асоциация

       

      Конзола за дебъг на Joomla!

      Сесия

      Информация за профила

      Използвана памет

      Заявки към базата данни