Вечерта след първия риболовен ден:

Естествено - разбор. Румънската група бе хванала една единствена риба срещу нашите общо десетина. Решение от разбора - сутринта максимално рано и да се търси "преливника". Масата и ракиите се подразбират и няма да им отделям внимание. Котката на домакините бе добра:

Вторият риболовен ден:

Този път раничко - по зазоряване бяхме на езерото:

Отново обяснения как да открием "Prelivaci" - отново наляво-надясно, наляво-надясно, наляво-надясно и трябва да сме там. Да, ама не - направихме втори несполучлив опит - набихме се къде ли не из просеките, камъша и водораслите, закъсвахме, тикаха ни, гребахме - екшън отвсякъде, но не открихме мястото. Пак се върнахме на изходна позиция на откритото, но плитко място в началото. Аз реших да не повтарям вчерашния следобед и да опитам по-трудния риболов в много по-обраслите води, надявайки се на ето този стример - "Дрънкалката" . Пътьом из просеките му бях опитал играта и бях останал очарован как минава между водораслите - само леко ги "облизва" без да се закача никъде - като истинска рибка. Крилов и Мънков с моторната лодка ме оставиха с моето корито при едни тръстики, където стримерът се представи на висота и бързо взех една хубава щука - "Лепотица" отвсякъде:

Стримерът минаваше като дух между водораслите, но кукичката, която ползвах за бърза връзка и смяна на стримерите често закачаше по някой треволяк. Бързо измислих вбъдеще как да отстраня този дребен проблем, но на място трябваше да импровизирам и капнах една капка UV лепило:

Дотук добре, но времето напредваше, наближаваше обяд, когато Крилов и Мънков дойдоха при мен с добрата новина, че все пак някой ще ни заведе до този преливник. Колеги от Сърбия ни удариха едно бързо рамо за поредния проблем с двигателя и тръгнахме след тях към така лелеяното от нас място:

Тук возейки се в лодките снимах какво представляваше Уинстъна на Крилов (в такъв вид беше естествено и моята сопа):

BFC-то на Мънков:

Минахме през най-тъпата просека - тази, която всички бяхме видяли, но никой не беше предположил, че би могло да има нещо ... и точно след един завой пред нас се откри огромно водно пространство, изключително разнообразно - буквално Рай за щуките:

Аз естествено се набих отново в най-големите драки, подавайки между нападалите клони и тръстиките - там, където със сигурност не бяха минавали моторни лодки и щуките биха били по-спокойни.

Тази тактика даде резултат доста бързо - не бяха минали и 15-тина минути, когато след засечката осъзнах, че тази не беше като предишните по 3-4 кг ... Свирнах на Мънков и Крилов, които се приближиха с тяхната лодка и успяха да заснемат всичко. Рибата се бореше мъжки, но и аз не се давах, като я напъвах яко, сигурен в здравината на линията си. Държейки с една ръка натегната въдицата, с другата някакси успях да извадя котвата и общо взето вместо аз да издърпам рибата по-скоро май аз отидох с лодката при нея. След минути вече я държах с грипа - прекрасна 90 сантиметрова зъбатка с тегло 5.5 кг:

Няколко бързи снимки (Благодаря, Мънкич) и обратно във водата. Тази риба осмисли вече тотално целия ми престой в Сърбия. Естествено остава глождещото чувство, че там има и по 10-15 кг риби, а не успяхме да ги намерим, но при тотално непознат и доста сложен водоем като езерото Йоца не бихме могли да искаме повече ... поне засега. Хванахме си риби, разучихме просеките и съм сигурен, че следващият път, а със сигурност ще има следващ - нещата ще бъдат доста по-различни wink

Филмът, който направих впоследствие за риболовът на щука на езерото Йоца в Сърбия

Сподели

Цитати от приятели

" Даниел Петров - София... по скоро ще имаш проблеми че ниския клас шнур няма да носи стримера, а стримера ще носи шнура ...
    "
Даниел Петров - София

Избрани рекламни съобщения за вас от Google

Риболовен календар за 2017 година

• Откриване на пъстървовия риболов

През Февруари ще направя достатъчно пъстървови риболови. Основната ми цел ще е река Златна Панега. Ще ходя предимно през седмицата и в неслънчеви дни. Ще отсядаме с приятели в една страхотна база в село Петревене. Всички са поканени!

• ErlebnisWelt Fliegenfischen (EWF) - Мюнхен - 2015

За четвърти път ще бъда гост на най-голямото европейско изложение и ще се потопя в мухарската магия, наречена EWF. Ще бъдем отново заедно с Тошо Атанасов, Стани Мънков, Иван Попов и Константин Карагьозов.

• Риболов на река Траун в Австрия

Очаква ме няколкодневен риболов в горната част на река Траун, между езерата Халтщатерзее и Траунзее. Единият от участъците е класически липанов, в другия предполагам, че ще открием огромни балкански и американски пъстърви, а има и три притока, по които също можем да ловим.

В компанията освен Тошо Атанасов,Иван, Стани и Коцето ще бъдат и много световно известни мухари и риболовът със сигурност ще бъде невероятен !

Навръщане от EWF и риболова в Австрия ще спрем и за риболов в Словения - лично аз ще риболовствам за първи път в тази прекрасна страна!

• I-ви кръг от републиканското първенство по риболов с муха и шнур - река Бели Вит - Рибарица

Нашият мухарски клуб отново ще участва в републиканското първенство, организирано от Федерацията на Мухарите в България (ФМБ)

• II-ви кръг от републиканското първенство по риболов с муха и шнур - река Искър - Говедарци

• III-ви кръг от републиканското първенство по риболов с муха и шнур - река Въча - Михалково

• IX-ти Национален Мухарски Събор - Клисура - 2017

Най-сериозното национално мероприятие, организирано от Федерацията. Последният събор беше невероятен, да се надяваме, че следващият ще е още по-добър!

• Сьомги в Анлия / Шотландия

Ако не ми мине котка път тази година мисля да посетя добрата стара Англия и река Тайн, която е на границата с Шотландия. Най-сетне мисля да стигна до сьомгите, които пропускам толкова години. Имам необходимите двуръчни пръти, нужните глави, могат да си връзвам и мухите - единствено трябва най-сетне да стигна и до реката ...

• Дунавски пъстърви в Словения

Много ми хареса река Савиня, което ми се струва и изключително удобна за мухарски риболов на дунавска пъстърва (Hucho Hucho). Смятам да я посетя тази зима в търсене на големите таймени!

+ -

Моите клубове

Мухарски Клуб "Стримерите"

Спининг Клуб "Стари Видри"